جابجایی و حمل ساید بای ساید

جابجایی و حمل ساید بای ساید یکی از کارهای دشوار و حساس در فرایند اسباب کشی است. حمل این دستگاه توسط خودتان و یا افرادی که از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند، می‌تواند خسارت های جبران ناپذیری به آن وارد نماید. یخچال ساید بای ساید بسیار حساس است، حمل آن باید با دقت کافی و با بکارگیری تمام نکات ایمنی لازم صورت گیرد. معمولا این یخچال در طول فرایند اسباب کشی به دلیل رعایت نکردن نکات لازم و یا جابجایی و حمل توسط افراد نابلد، بسیار آسیب می‌بیند.

گاهی اسن آسیب ها در حد خراش و ضربه بر روی بدنه یخچال است. اما گاهی اوقات نیز به دلیل بسته بندی نادرست و فشار بیش از حد به آن، قسمتی از یخچال دچار ترک، شکستگی و یا سوحتگی می‌شود. در ادامه به نکات لازم درباره جابجایی و حمل ساید بای ساید و نصب آن پس از اسباب کشی می‌پردازیم

 

مراحل جابجایی ساید بای ساید

به طور کلی مراحل حمل و جابجایی یخچال ساید بای ساید به شرح زیر است:

 

  1. قبل از جابجایی: خالی نمودن کل یخچال و چسب زدن به آن
  2. جدا نمودن درب یخچال
  3. جابجایی یخچال از منزل و از پله ها توسط افراد قوی و نیرومند و با حوصله
  4. قرار دادن و بارچینی با دقت بالا درون خودرو
  5. استفاده از پتو و کارتن به حد لازم جهت سالم رسیدن یخچال
  6. استفاده از تکنیک های مهم جهت ثابت نگه داشتن یخچال در طی انتقال
  7. پایین آوردن یخچال با حوصله و دقت بالا و بردن قرار دادن در محل مدنظر
  8. قرار دادن در محل مناسب در منزل مشتری

 

جدا کردن قطعه های اضافی و جانبی یخچال

پیش از آنکهجابجایی ساید بای ساید، باید وسایل جانبی و اضافی از آن را جدا نمایید. برای این منظور ابتدا باید تمام مواد خوراکی، وسایل و هر آنچه که در یخچال موجود بوده را از آن خارج نمایید. همچنین می‌توانید کشوهای داخل یخچال را نیز جدا کنید اما اگر دوست نداشتید، با چسب های مخصوص آن ها را چسب کاری نمایید. اینکار موجب می‌شود از باز و بسته شدن ناگهانی ملحقات یخچال در هنگام جابجایی و حمل ساید بای ساید جلوگیری شود.

 

جدا نمودن درب یخچال

هنگامی که راه پله های ساختمان تنگ باشند، لازم است برای جابجایی یخچال، درب های آن را جدا کرد. اینکار هم باعث می‌شود حمل ساید بای ساید به راحتی صورت گیرد و هم اینکه از وارد شدن صدمه به یخچال جلوگیری شود. برای باز کردن درب یخچال نیاز به تجهیزاتی نظیر پیچ گوشتی، آچار فرانسه و چهار پایه جهت ایستادن روی آن است. با رفتن روی چهار پایه، بوسیله پیچ گوشتی درپوش بالای یخچال را باز کنید و پیچ ها را در جای مطمئن قرار دهید. درپوش را از محل موردنظر برداشته و پس از برداشتن محافظ پلاستیکی سیم ها را از سوکت جدا کنید. انجام این فرایند نیاز به تخصص لازم است پس برای جلوگیری از خسارت های احتمالی این کار را به یک متخصص بسپارید.

 

حمل ساید بای ساید

حمل و جابجایی ساید بای ساید باید حتما توسط کارگران باربری نیرومند، مجرب و با حوصله صورت گیرد. برای جابجایی این دستگاه می‌توان از وسایلی نظیر پتو و کارتن به میزان لازم بکار گرفت. استفاده از این وسایل باعث می‌شود در صورت برخورد ساید بای ساید به دیوار یا هر شی خارجی دیگری، از میزان ضربه و فشار ناشی بکاهد. در نتیجه سلامت دستگاه تا حد زیادی تضمین شود. همچنین می‌توان از چرخ حمل بار نیز استفاده کرد. چرخ حمل بار باعث روان‌تر شدن حرکت می‌شود و امکان جابه جایی عمودی آن را ممکن می‌کند.

اما تمامی این موارد وابسته به حمل و جابجایی ایمن و اصولی است. در هنگام حمل و ساید بای ساید کاملا توصیه می‌شود یخچال به صورت ایستاده جابجا شود. خواباندن یخچال در هنگام جابجایی باعث ریختن روغن کمپرسور به داخل لوله های خنک کننده گاز می‌شود. درصورتی که یخچال بصورت خوابیده حمل شد، حتما تا 24 ساعت باید خاموش باشد. این کار موجب می‌گردد تا مایع جابجا شده درون لوله های یخچال به مخزن کمپرسور خود بازگردند و از احتمال سوختن یخچال جلوگیری شود. درصورتی که ساید بای ساید بصورت ایستاده و یا کمی جزئی خم شده، حمل و جابجا شده بود، آن را به مدت 4 تا 6 ساعت خامش نگه دارید.

مسیر مقصد تا مبدا موردنظر دارای کلی دست‌انداز و سرعتگیر است. به همین دلیل پس از آنکه ساید بای ساید تا ماشین باربری حمل شد، باید از استحکام و استوار بودن آن مطمئن شد. اطراف یخچال را باید با وسایل نرم مانند پتو یا فوم های نرم و با نایلون های حبابدار به خوبی پوشاند تا از خراشیدگی و افتادن آن جلوگیری نماید.

 

ویژگی کارگر حمل ساید

همانطور که چندین بار از ابتدای متن تا به الان اشاره شد، کارگر حمل بار تاثیر بسیار مهمی در موفقیت آمیز بودن این فرایند دارد. افرادی که مسئولیت جابجایی و حمل ساید بای ساید را برعهده گرفته‌اند باید از توانایی بدنی بالا و تخصص لازم در این زمینه برخوردار باشند. کارگر حمل ساید معمولا توسط شرکت های باربری آموزش دیده اند. از این رو همواره توصیه می‌شود اگر قصد جابه جایی یخچال ساید بای ساید خود را دارید حتما با شرکت های باربری معتبر تماس برقرار کنید.

اگر شما هم نیاز به یک موسسه کرایه وانت بار و یا اتوبار متخصص پکینگ برای بسته بندی اثاثیه خود دارید ، کافی هست شماره خود را در قسمت ویژه قرار دهید و یا با کارشناسان مدرن بار تماس بگیرید

4.8/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید