بارهای مناسب و نحوه چیدمان آن ها در وانت بار

وانت بار از جمله خودروهایی میباشد که به منظور حمل و نقل وسایل از آن ها استفاده میشود. اما نمیتوان هر میزان وسیله‌ای که مدنظر داریم را با هر روشی در وانت بار قرار دهیم. خودروهای وانت بار دارای محفظه کوچکتری نسبت به سایر ماشین های باربری مانند خاور و کامیون دارد، به همین دلیل مناسب برای حمل بار سبک با اندازه متوسط میباشند. همچنین برای بار زدن وسایل در آن نیاز به رعایت کردن یکسری اصول اولیه است. اگر این اصول به درستی رعایت نشود به وسایلتان آسیب جدی وارد خواهد شد. در ادامه ابتدا میخواهیم به شما در انتخاب بار مناسب برای حمل و نقل با وانت بار کمک کنیم و سپس نحوه چیدمان آن ها در این نوع خودروها را توضیح دهیم.

حجم باری وانت بار

باتوجه به آنکه در اکثر جابه جایی ها، وسایل سنگین حمل می‌شوند، برای حمل با وانت بار لازم است مقدار وزن آن ها را بدانید. بیشترین میزانی که یک خودرو وانت میتواند تحمل کند همراه با وزن راننده و شاگرد، 3.5 تن است. وانت بارها دارای انواع گوناگونی میباشند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برای شناسایی وزن ناخالص خودرو یا GVWR، می‌توانید در اینترنت مشخصات وانت را جستجو نمایید. با کم کردن وزن وانت از GVWR، حداکثر وزنی که وانت می‌تواند حمل کند، مشخص خواهد شد.

با توجه به سقف 3.5 تن، شما می‌توانید وسایل پایین را با وانت بار جابه‌جا کنید:

  • یخچال
  • ماشین لباسشویی و ظرفشویی
  • تلویزیون
  • فرش
  • میز، کمد و صندلی
  • کارتن اسباب کشی بزرگ
  • گلدان‌های بزرگ
  • لوازم ورزشی مثل تردمیل
  • تختخواب
  • مبلمان
  • آینه قدی
  • دستگاه‌های الکترونیک بزرگ مثل پرینتر

بار زدن وسایل سنگین نزدیک کابین

وسایل سنگین مانند کتاب، تا جایی که امکان دارد نزدیک به اتاق راننده بار بزنید. این عمل موجب می‌شود تا تعادل خودرو حفظ شود. همچنین در مسیرهای جاده‌ای میتوان ماشین را به طور مناسب مدیریت کرد و از انحراف آن در حین رانندگی جلوگیری نمود. علاوه بر آن، سیستم تعلیق و رانندگی راننده وانت دچار اختلال نخواهد شد. هنگام بار زدن وسایل، سعی کنید بارها را به طور مساوی از چپ به راست در محفظه باری بچینید. در آخر وسایل را با طناب و بندهای استاندارد ببندید.

بار زدن وسایل بزرگ در گوشه وانت

وسایل بزرگ که درواقع حجم زیادی را اشغال میکنند مانند تابلو‌ها، آینه‌ها و مبلمان سنگین، باید در گوشه‌های وانت خودرو قرار گیرند. وسایل شیشه‌ای و شکستنی را ابتدا بسته بندی کنید سپس آن ها را در وانت بار قرار دهید، در غیر این صورت مطمئن باشید در پایان مسیر با حجمی از وسایل شکسته و خورد شده همراه خواهید بود. سعی کنید جعبه های بسته بندی را در میان وسایل بزرگ قرار دهید؛ بدین صورت که جعبه های سنگین‌تر در پایین محفظه باری قرار گیرند و جعبه های سبک بر روی آن ها. اینکار موجب میشود یک فضای ایمن برای جعبه ها ایجاد شود. کارتن های بسته بندی را طوری در ماشین بچینید تا وسایل سنگین نتوانند حرکت کنند. علاوه بر آن، به چیدن متعادل وسایل از چپ به راست توجه نمایید. سعی کنید وزن بارها در کل محفظه باری وانت نیسان پخش شود و در آخر آن ها را با طناب محکم ببندید.

قرار دادن پارچه در بین وسایل

برای آنکه وسایلتان در حین پروسه حمل و نقل با ماشین وانت بار دچار صدمه و خسارت نشود، بهترین کار این است که در میان کارتن‌ها و وسایلتان پارچه‌ قرار دهید. هنگامی که تمام اسباب موردنظرتان را بار زدید، برروی آن ها یک پارچه ضخیم بکشید. اینکار در هنگام بارندگی بسیار مناسب است که از خیس و خراب شدن وسایل شما جلوگیری میکند. حتما با استفاده از طناب های استاندارد و سالم، وسایلتان به همدیگر و بهخودرو محکم ببندید تا در طول مسیر هیکدام از آن ها به بیرون پرتاب نشوند و یا در اثر جابه جایی دچار شکستی یا خسارت به همدیگر نگردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید