مزایای استفاده از گیاهان پس از اسباب کشی

استفاده از گیاهان در زمینه های مختلف و بسیار گسترده‌ای صورت می‌گیرد؛ از جمله آنها میتوان به داروسازی، عطاری، گل فروشی، زیبایی و … اشاره کرد. گیاهان همواره یکی از مهمترین موجودات زنده بر روی کره زمین هستند که ادامه زندگی بدون وجود آنها، مشکلات بسیار جدی و خطرناکی برای بشر به همراه خواهد داشت. زیبایی محیط، تصفیه هوا، جلوگیری از سیلاب، جذب اشعه های خطرناک خورشید و … مواردی هستند که گیاهان سبب میشوند.

این جاندارا همواره یکی از موردعلاقه‌ترین موجودات برای انسان می‌باشد و مزایای بسیاری را برای آن به همواره دارد. بسیاری از افراد در منازل و یا محل کارشان، گیاهان مختلفی را قرار داده‌اند تا از این طریق فضای محیط هم دل انگیزتر شود و هم اینکه روحیه ای تازه برای خود و اطرافیان ایجاد نماید. در ادامه می‌خواهیم  مزیت های فراوان استفاده از گیاه پس از باربری و اسباب کشی را برای شما ذکر کنیم.

تاثیر استفاده از گیاه پس از اسباب کشی

گیاهان مزایای زیاد و مثبتی را بر زندگی ما دارند. درصورتی که حتی هزینه‌ی نگهداری از آنها نیز در قبال خدماتی که از آنها دریافت می‌کنیم، بسیار ناچیز است. معمولا افراد به دلیل آنکه نسبت به محل زندگی قبلی‌شان خو گرفته و عادت کرده بودند، پس از اسباب کشی احساس راحت و خوبی نسبت به شرایط فعلیشان ندارند. (حتی اگر به خانه بزرگتر و محله بهتر نقل مکان کرده باشند.) اگر به محل و یا خانه جدیدی اسباب کشی کرده‌ای برای تقویت و حفظ روحیه، گیاهان بهترین گزینه هستند.

از جمله مزایای بکارگیری از گل و گیاه های مختلف در منزل جدید، دلپذیر و جذاب کردن فضای خانه برای شروع یک زندگی است. همه ما ممکن است حداقل در طول زندگیمان به کسی گل هدیه داده باشیم و یا به عنوان کادوی منزل جدید، گلدان‌های گل یا گیاهان آپارتمانی را هدیه برده باشیم. علاوه بر سنت این کار مزایایی نیز به دنبال دارد و روی سلامت افراد نیز تأثیر مثبتی میگذارد. از مزایای استفاده و وجود گیاهان مختلف در خانه، سلامتی فیزیولوژیک و روانی اهل منزل است.

مزایای استفاده از گیاهان در منزل جدید

بر اساس تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته توسط محققان، گیاه داشتن در خانه تا حد بسیار چشمگیری می‌تواند اثرات مثبتی را برای افراد داخل منزل به همراه داشته باشد و مانع بروز بسیاری از بیماری ها شود. از جمله این موارد می‌توان به نمومنه های زیر اشاره کرد:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • افزایش احساسات آرام
  • بهبود قابل توجه در خلق و خو و اعتماد به نفس
  • افزایش احساسات خوش‌بینی و کنترل
  • کاهش فشارخون
  • بازیابی سریع‌تر از بیماری (دوران نقاهت)
  • بی‌اثر کردن دود سیگار
  • رطوبت هوا
  • بهبود خواب(داشتن خواب آرام)
  • بهبود سلامت روان
  • تمرکز دقیق‌تر وحدت ذهنی
  • کاهش تأثیر امواج اعم از امواج تلفن‌های همراه و اینترنت

اسباب کشی یک فرایند طولانی، سخت و طاقت فرسایی است که انرژی زیادی را از افراد سلب می‌کند. مسلماً پس از یک اسباب کشی سخت و طولانی، افراد خانواده از نظر روانی و عاطفی دچار مشکلاتی می‌شوند و نیاز دارند تا با استفاده از راهکارهایی این مشکلات را کم‌رنگ‌تر کنند. در این شرایط استفاده و وجود گیاهان به منظور انتقال انرژی مثبت کامل احساس می‌شود. شما می‌توانید با حداقل سرمایه‌گذاری اولیه و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ی جاری از مزایای استفاده از گیاه در منزل خود استفاده نمایید.

البته بسیاری از افراد نیز از پیش در منازل قدیمی خود، گل و گیاه داشته‌اند و آنها را به خانه جدیدشان حمل می‌کنند. با توجه به آنکه گیاهان بسیار آسیب پذیر هستند، در این حالت باید بسیار دقت داشته باشید که فرایند بسته بندی و حمل این جانداران کاملا صحیح و به طور اصولی انجام گرفته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مطلب باربری گل و گیاه مراجعه کنید.

بکارگیری در دکوراسیون منزل

هیچ انسانی را پیدا نمی‌کنید که به گل و گیاه علاقه نداشته باشد. به گونه‌ای میتوان گفت یک نوع فطرت خاصی میان انسان و گیاهان وجود دارد. از جمله مزیت های گیاهان، استفاده از آنها در دکوراسیون منزل است. چیدمان گل‌های طبیعی در منزل می‌تواند زیبایی و نشاط خانه را چندین برابر کند و به آن روح تازه‌ای ببخشد. یکی از شایع‌ترین موارد استفاده از گل های آپارتمانی در دکوراسیون خانه است. به طوری که اگر تصاویر دکوراسیون ها و معمواری های داخلی منازل را ببینید،عناصر مشترک در تمام آنها وجود گیاهان در طراحی خانه است.

علاوه بر زیبایی و طبیعی بودن،  گل ها و گیاهان به تولید اکسیژن لازم برای ادامه زندگی ما کمک بزرگی می‌نمایند. به بیان دیگر میتوان گفت این موجودات تصفیه کنندگان طبیعی هوا هستند. این ویژگی برای منازلی که در شهرهای بزرگ و آلوده مانند تهران وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است. گیاهان با برگ‌های پهن و زاویه‌های نرم می‌توانند انرژی منفی را جذب کرده و از انتشار آن در فضای منزل جلوگیری نمایند. گیاهان گل‌دار شور و نشاط خاصی را به محیط می‌بخشند. البته این گیاهان نیازمند مراقبت زیادی نیز هستند. کاکتوس ها از گیاهان زیبایی هستند که در چیدمان دکوراسیون منزل بسیار مؤثر می‌باشند و به روش‌های نگهداری سختی نیاز ندارند.

نحوه چیدمان گلدان های طبیعی در منزل

روش های گوناگونی وجود دارد که میتوان از گل ها و گیاهان طبیعی در دکوراسیون منزل استفاده کرد. در اینجا به چند روش ساده و جذاب اشاره می‌کنیم:

  • قرار دادن گلدان ها روی کف اتاق
  • آویزان کردن گلدان‌ها به سقف، دیوار و یا نصب گلدان روی دیوار
  • قرار دادن گلدان های گل روی پایه ها
  • تلفیق گلدان های گل با دیگر اجزای دکوراسیون مثل لوسترها و …
  • قرار دادن گلدان ها روی سطوح مختلف منزل مثل میزها
  • استفاده از گلدان های گل به‌عنوان دکوری

شما می‌توانید چیدمان گل‌های طبیعی را در دکوراسیون منزل خود در هر جایی انجام دهید. گلدان های گلدار همیشه زیبا و جذاب بوده و به هر روشی که قرار گیرند می‌توانند زیبایی خانه شما را چند برابر کنند. همچنین مزایای استفاده از گیاه در منزل به‌اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توان این زیبایان طبیعی را نادیده گرفت.

این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید