ترفندهای بسته بندی بدون جعبه

بسته بندی بدون جعبه شاید یک کار غیر ممکن در فرایند اسباب کشی محسوب شود. اما ترفندهایی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان این غیر ممکن را به ممکن تبدیل کرد. البته بسته بندی اثاثیه یکی از ملزومات اساسی اسباب کشی محسوب می‌شود و به هیچ عنوان نمی‌توان نسبت به آن چشم پوشی و یا کوتاهی کرد. در غیر این صورت وسایلتان در حین جابجایی به شدت آسیب خواهد دید. در واقع بسته بندی وسایل بدون کارتن مقوایی در صورتی ممکن خواهد بود که وسایل و تجهیزات دیگری را جایگزین آنها نمایید.

پس باید یکسری وسایل و تجهیزات ویژه و مناسبی داشته باشید تا بواسطه آنها بتوانید اثاثیه‌تان را در برابر ضربات و فشار موجود در جابجایی حفظ کنید. در ادامه به معرفی ترفندهایی باربری و بسته بندی می‌پردازیم که می‌تواند شما را در این فرایند راهنمایی کند.

ترفندهای باربری بسته بندی بدون جعبه

ترفندهای باربری و بسته بندی با چمدان

از جمله از ترفندهای بسته بندی بدون وجود جعبه، استفاده از چمدان می‌باشد. چمدان ها به دلیل اینکه از بدنه محکم و نسبتا با دوامی ساخته شده‌اند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای کارتن بسته بندی باشند. این وسایل گزینه مناسبی برای بسته بندی لباس ها، وسایل آشپزخانه، دستگاه های جانبی کامپیوتر حمل و نقل کتاب ها و مواردی از این قبیل باشند.

کوله پشتی و کیف های مسافرتی

کوله پشتی و کیف های مسافرتی برای نگه داشتن و بسته بندی اشیاء کوچک ارزشمند بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید از آن به عنوان حمل و نقل وسایل شکستنی استفاده کنید، ابتدا داخلش را بواسطه کاغذ و یا پلاستیک های حباب دار قرار دهید. از این طریق این اقلام در برابر ضربات و فشارها، محافظت می‌شوند.

استفاده از کیف شخصی

از کیف شخصی خود می‌تواند برای حمل اسناد مهم استفاده کنید. اسناد می‌تواند شامل اسناد شخصی، اسناد کاری، اسناد مسکن، اسناد مالی و پزشکی و مواردی از این قبیل باشد. همچنین فراموش نکنید که در کیف خود همه مدارک مربوط به باربری و وانت بار نظیر قراردادهای جابجایی، تخمین قیمت، لیست موجودی، رسید و … را حفظ کنید.

بسته بندی بدون جعبه با ساک خرید و کیسه های حمل بار

اگر کیسه های خرید با دوام و مقاومی دارید، می‌توانید از آنها به راحتی برای اسباب کشی استفاده نمایید. تقریبا هر چیز را که تصور کنید می‌توانید در آنها بسته بندی کنید. این اقلام، ارزان و در دسترس بوده و همچنین انعطاف پذیر هستند. می‌توانید آنها را به راحتی در ماشین و یا در پشت یک وسیله نقلیه جای دهید. همچنین استفاده از کیسه های بزرگ می‌تواند انتخاب آگاهانه‌ای برای بسته بندی برخی اثاثیه باشید. اما باید مطمئن شوید که اقلام داخل آن با کاغذ بسته بندی و یا حباب دار محافظت شده‌اند.

راهکارهای جابجایی بدون کارتن

ترفندهای باربری و بسته بندی با کیسه های زباله

کیسه های زباله پاک فوق العاده ارزان بوده و می‌توانند برای حمل وسایل نرم که به هیچ وجه شکستنی نیستند، مانند لباس، کفش، ملافه و غیره، استفاده شود. لازم به ذکر است که کیسه های زباله می‌توانند به راحتی آسیب دیده و پاره شوند. به همین جهت نباید آنها را سنگین کنید و یا وسایل سفت و شکستنی در آن قرار دهید.

بسته بندی بدون جعبه با کیسه خلاء

از این کیسه ها می‌توان برای کاهش حجم ملافه ها بالش، پتو، حوله، روتختی و … و یا لباس هایی که فضای بسیار زیادی دارند منند کت، کت زمستانی و غیره بکار گرفت. از این طریق شما خواهید توانست تعداد زیادی کالای نرم و قابل توجهی را در چند بسته های خلاء بزرگ بجای استفاده از جعبه های مقوایی بزرگ قرار دهید.

ترفندهای باربری با سطل پلاستیکی

جابجایی و بسته بندی اثاثیه بدون استفاده از جعبه های بسته بندی می‌تواند کمی پیچیده باشد. از جمله راهکارهایی برای این اقدام، استفاده از وسایلی مانند سطل های پلاستیکی است. این مخازن در بسیاری از فروشگاه ها وجود دارد و می‌توان چندین بار از آنها استفاده کرد. آنها ظرفیت ذخیره سازی خوبی برای سازماندهی وسایل در اسباب کشی هستند. همچنین آنها از دوام بالایی برخوردار بوده و ضد آب می باشند.

حمل و جابجایی با کمد لباس و کابینت

یکی از ترفندهای بسیار جالب و کاربردی در فرایند حمل اثاثیه و جعبه بسته بندی، این است که وسایل را در داخل کمد، کشو و یا کابینت قرار دهید. از این طریق با جابجایی این اقلام، وسایل داخل آن نیز حمل می‌شود. تا زمانی که محتوای آنها شکننده نباشد، می‌توانید از تسمه یا طناب استفاده نمایید تا بتوانید کشوها را حفظ کرده و از افتادن آنها جلوگیری کنید.

این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید