حمل و جابجایی کمد

حمل و جابجایی کمد یکی از خدمات وانت بار می‌باشد. کمدها به دلیل حجم، وزن و تعداد کشوی بالایی دارند، جابجایی آنها دشوار است. به طوری این وسیله را جزء اقلام بد بار محسوب می‌کنند. در ادامه به معرفی نکات و ترفندهایی برای حمل این وسیله می‌پردازیم تا بتوان راحتتر آنها را جابجا کرد.

آماده کردن کمد برای حمل و جابجایی

تمام وسایل داخل کشوهای کمد و قفسه ها را خالی کرده و این وسایل را به طور جداگانه بسته بندی کنید. اگر وسایل داخل کشوها و قفسه ها را خالی نکنید، این وسایل در هنگام جابجایی و حمل و نقل به شدت آسیب می‌بینند؛ خصوصا اگر جنس ها شکستنی باشد. سپس فضای داخل کمدها و قفسه ها را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید. برخی از کمدها دارای درب های چوبی و یا پلاستیکی میباشند؛ اما در برخی دیگر شیشه و آینه نیز بکار گرفته شده است.

در این حالت توصیه می‌کنیم درب های شیشه‌ای و یا هر جنس ظریف دیگر را از کمد جدا نمایید. برای این منظور پیچ هایی که لولا را پیوست می‌کنند باز کنید. سپس این قطعات باز شده را در یک کیسه پلاستیکی نگه دارید و به خود قفسه یا کمد وصل نمایید تا گم و یا فراموش نشوند. درب هایی که جدا کرده‌اید را با استفاده از پتو، پارچه یا پلاستیک های حباب دار بسته بندی کنید.

اما اگر درب ها از جنس مقاومی بوده و تصمیم نداشتید آنها را خارج نمایید، ابتدا مطمئن شوید که کارگر وانت بار میتواند آنرا حمل کند و یا از تجهیزات ویژه‌ای برای جابجایی آن استفاده کند یا خیر. برای جلوگیری از باز و بسته نشدن درب ها و کشوها، بهتر است آنها را ببندید و یا قفل کنید. از نوار چسب برای بستن درب ها استفاده نکنید. چرا که چسب به خوبی نمیتواند روی سطح چوبی محکم شود. همچنین باعث آسیب رساندن به رنگ چوب شده و آثار آن روی وسیله به سختی پاک می‌شود.

با پدهای محافظتی، کمد را پوشانده است تا در موقع حمل بار به آنها آسیبی وارد نشود. همچنین میتوانید از پلاستیک های حباب دار و یا پتو برای بسته بندی آنها استفاده کنید.

استفاده از فضای داخلی کمد

کشوها، قفسه ها و کمد ها یک فضای عالی برای حمل و جابجایی قطعات بزرگ و نرم مانند کوسن های مبل، حوله، پتو، انواع بالش ها و لباس ها هستند. البته برای قرار دادن هرگونه وسیلۀ اضافی در درون کشوها و یا قفسه های کمد، ابتدا باید وسایل های قبلی آنها را تخلیه کرده و بسته بندی نمایید. دقت داشته باشید که نباید فضای کمد و قفسه ها را بسیار پر و سنگین کرد. چراکه در غیر این صورت حمل و جابجایی آنها بسیار دشوارتر و سختر میشود.

بسته بندی وسایل داخل کمدها و قفسه ها

پس از آنکه تمام وسایل داخل کمد ها و قفسه ها را برای حمل آنها خارج کردید، آنها را بطور جداگانه بسته بندی نمایید. سپس تمامی آنها را درون یک جعبه مخصوص قرار داده و روی آن بنوسید محتویات کمد یا کشو. از این طریق پس از تحیله بار و در هنگام چیدمان وسایل، براحتی متوجه میشوید هر چیزی را کجا بسته بندی کرده‌اید. در نتیجه زمان کمتری برای باز کردن وسایل بسته بندی شده و قرار داد هر کدام از آنها در جای خود، صرف میشود. فقط از محکم بودن کارتن ها اطمینان حاصل کنید. کف آنها را با چسب محکم زده و از کاغذ و روزنامه برای پوشاندن کف آن استفاده کنید.

تجهیزات مناسب برای حمل کمد

اگر خودتان نسبت به حمل و جابجایی کمد اقدام می کنید، باتوجه به آنکه قوای ورزیده و مناسب برای اینکار را ندارید بهتر است از یک چرخ کمک بگیرید. از این طریق مطمئن میشود که می‌توانید بدون آسیب دیدن به سلامت بدنتان، کمدها و قفسه ها را حرکت دهید. همچنین با استفاده از طناب و یا ریسمان وسیله را محکم به چرخ ببندید تا حرکت نکند. اگر به تنهایی قادر به انجام اینکار نیستید از دیگر افراد کمک بگیرید. در این کار ما دروانت بار آماده ایم تا به شما در حمل بارهای سنگین و سبک کمک کنیم.

سایر وسایل لازم برای بسته برندی . آماده کردن کمد برای جابجایی عبارتند است:

  • ابزار برای جدا کردن درب ها
  • وسایل بسته بندی
  • روکشهای محافظتی مثل پلاستیک های حباب دار
  • نوار چسب برای پلاستیک های حباب دار نه سطوح چوبی

دقت داشته باشید که نوار چسب ها می‌تواند آثاری از خود بر روی اثاثیه بجای بگذارند که به این راحتی نیز پاک نمی‌شوند. همچنین اگر شما بین مناطق مختلف آب و هوایی حرکت می‌کنید، می‌تواند سبب خشک شدن نوار شده و یک اثر دائمی بر روی اثاثیه مورد علاقه‌تان ایجاد کند.

این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید