شناسایی شرکت وانت بار کلاهبردار

شناسایی شرکت وانت بار معتبر از کلاهبردار، بسیار در امر جابجایی مهم بوده و تاثیر مستقیمی را بر این فرایند می‌گذارد. در هر صنفی خوب و بدهایی وجود دارد که این موضوع در حوزه باربری با وانت نیز صدق می‌کند. همکاری با شرکت های کلاهبردار، مشکلات بسیاری را برای شما در حین جابجایی بوجود می‌آورد. اگر می‌خواهید که جابجایی تضمین شده و بدون هیچگونه مشکلی را داشته باشید، این موضوع تنها با یافتن بهترین و معتبرترین وانت بار محقق می‌شود.

امروزه با توجه به تقاضای خدمات باربری در حوزه های مختلف، شرکت های بسیاری در این حوزه وار شده و در حال فعالیت هستند. بر همین اساس رقابت سنگین و زیادی میان شرکت های باربری وجود دارد. شرکت های کلاهبردار برای آنکه بتوانند توجه مشتری را به خود جلب نماییند، قیمت های بسیار پایینی را اعلام می‌کنند. توجه به هزینه ها امری بسیار مهم است، اما دقت داشته باشید که هیچ ارزانی قطعاً بدون دلیل نخواهد بود. برای رهایی از حقه های این شرکت های کلاهبردار راهکارهایی وجود داردکه در ادامه به آنها می‌پردازیم:

استعلام قیمت و نحوه تحویه حساب از چندین شرکت وانت بار

استعلام قیمت فاکتور بسیار مهمی است که شما باید زمان زیادی را برای آن صرف نمایید. برای اینکار می‌توانید از طریق جستجو در اینترنت فهرستی از شرکت‌های باربری و وانت بار را بیابید. با تمامی آنها تماس گرفته و با اعلام شرایط جابجاییتان نظیر فاصله مبدأ تا مقصد، حجم وسایل، زمان جابجایی، وسایل سنگین و … از آنها استعلام قیمت بگیرید. با انجام این کار قطعاً محدوده قیمت درست را به دست خواهید آورد.

در این بین ممکن است شرکت باربری موردنظر قیمتی اعلام کند که از این محدوده بسیار بالاتر و یا بسیار پایین‌تر باشد. در این شرایط باید دلیل این اختلاف قیمت را از شرکت موردنظر جویا شوید. همچنین حتما به نحوه تسویه حساب دقت فرمایید. شرکت های کلاهبردار عموما از شما می‌خواهند که در زمان عقد قرارداد به طور کامل تسویه حساب کنید. همچنین قراردادی رسمی نیز با شما منعقد نمی‌نمایند.

دادن وعده‌های دروغین

تبلیغ تخفیف های باورنکردنی و غیر معقولانه از دیگر روش های کلاهبرداری این شرکت های وانت بار است. به عنوان مثال شاید شرکت موردنظر به شما 50 درصد تخفیف را اعلام کند. مسلما چنین میزان تخفیفی برای خدمات باربری غیر منطقی بوده و بیانگر وجود مشکل در آن شرکت است. این دسته از شرکت ها ممکن است برای حمل بارتان بیایند، وسایل را بارگیری کنند. اما در مقصد خدمات موردنیاز شما را ارائه ندهند. در برخی موارد نیز دیده شده که شرکت مورردنظر به دلیل ارائه خدمات کم کیفیت باعث آسیب دیدن جدی وسایل شده است.

بررسی مدارک و ثبت رسمی شرکت

تمامی شرکت های معتبر برای آنکه کسب و کارشان به رسمیت شناخته شده باشد، دارای پروانه کسب هستند. در نتیجه به راحتی قادر خواهید بود تا از اتحادیه باربری از آن‌ها استعلام بگیرید. به هیچ وجه از شرکت‌هایی که ثبت رسمی نشده‌اند و یا جواز کسب معتبری ندارند خدمات دریافت نکنید. چراکه در صورت بروز هرگونه مشکل، شما قادر به پیگیری راحت آن نخواهید بود.

اما اگر شرکت وانت بار موردنظر عضو اتحادیه باربری باشد، درصورتی که هرگونه مشکل در طی فرایند جابجایی اتفاق افتد، به راحتی می‌توانید به اتحادیه مراجعه کرده و شکایت خود را به مراجع ذیصلاح آنها اعلام دارید.

عدم اکتفای خالی به اینترنت

امروزه با جستجوی کلمه «باربری» هزاران سایت در نتایج جستجو برای شما نمایش داده می‌شود. اما این بدین معنا نیست که هر سایتی که در این نتایج جایگاه دارد، حتما معتبر است. برای این منظور بهتر است، از دوستان خود نیز پرس‌وجو کنید. افرادی که قبلاً اسباب کشی داشته‌اند. به‌راحتی می‌توانند تجارب خود را در اختیار شما قرار دهند. با مراجعه به سایت های مرجع، نظرات کاربران را در ارتباط با هر شرکت حمل و نقل مطالعه نمایید.

عقد قرارداد رسمی و ارائه بیمه نامه توسط شرکت وانت بار

شرکت های معتبر وانت بار همگی برای قانونی بودن فرایند کار با شما قرار داد رسمی می‌بندند. در این قرارداد تمامی وظایف شرکت درج شده تا مشکلی در آینده پیش نیاید. اما شرکت های کلاهبردار تنها به صورت کلامی به شما تعهد می‌دهند. مسلما هیچگونه اعتمادی به این نوع تعهدها نمی‌توان داشت چراکه طرف مقابل به راحتی می‌تواند زیر قول خود بزند. از شرکت حمل بار بخواهید تا قرارداد ارائه نمایند.

همچنین بیمه‌نامه به شما کمک شایانی در این باره می‌کند. لیست تمامی وسایلی که باید بیمه شوند را آماده کرده و از آن‌ها بخواهید تا بیمه نامه‌ای معتبر برای این وسایل صادر نمایند. هرچند که اگر شرکت مطمئنی را انتخاب کرده باشید، خود آن‌ها این خدمات را به شما پیشنهاد خواهند داد.

این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید