بسته بندی وسایل کوچک آشپزخانه

بسته بندی وسایل بطور کلی کار سخت و زمان‌بری در اسباب کشی است خصوصا اگر وسایل مورد نظر ما، وسایل کوچک آشپزخانه باشد. برای بسته بندی اسباب و اثاثیه باید برنامه ریزی مناسبی انجام داد. این برنامه در جمع‌آوری لوازم کوچک آشپزخانه نظیر بشقاب و دستگا‌ه‌ها بسیار کاربردی است. با به همراه داشتن ابزارآلات بسته بندی، این فرایند بسیار راحتتر خواهد شد.

بسته بندی صحیح، تضمین کننده سلامت وسایل شما تا آخر فرایند اسباب کشی است. پس اگر اثاثیه کوچک آشپزخانه را خوب بسته بندی کنید، احتمال آسیب دیدن آنها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. ترفندها و نکات مهمی برای بسته بندی وسایل این قسمت از خانه وجود دارد که رعایت آن ها بسیار به شما کمک می‌نماید. وسایل کوچک آشپزخانه، لوازمی هستند که در تهیه غذا یا نوشیدنی از آنها استفاده می‌شود. در پایین برخی از اثاثیه‌ای که می‌توان به سادگی بسته بندی کرد را بیان می‌کنیم:

  • توستر
  • مخلوط کن
  • مایکروویو
  • سرخ‌کن
  • میکسر
  • آبمیوه گیری
  • قهوه‌ساز
  • پلوپز
  • زودپز
  • بشقاب، قاشق و چنگال

استفاده از لوازم مناسب بسته بندی وسایل

برای بسته بندی وسایل آشپزخانه نیازه به تجهیزات خاصی ندارید. تنها باید از لوازم مناسب برای بسته بندی استفاده نمایید. اولین، مهمترین و مناسب‌ترین وسیله برای بسته بندی، کارتن اسباب کشی است. کارتن ها دارای اندازه و سایزهای مختلفی می‌باشند که می‌توان اندازه مناسب برای وسایل کوچک خود را تهیه نمود. علاوه بر آن، استفاده از جعبه اصلی وسایل آشپزخانه نیز برای این فرایند بسیار ایده‌آل است.

روزنامه و کاغذ بسته بندی برای پیچیدن اسبابی نظیر بشقاب، لیوان و هر شی شکستنی دیگری می‌تواند از صدمه دیدن آنها جلوگیری کند. چسب کارتن، نوارهای بسته بندی و برچسب از دیگر لوازم مهم در بسته بندی اسباب و اثاثیه است. این کار موجب می‌شود در هنگام به دنبال گشتن جعبه وسیله‌ای، به راحتی آن را از سایر جعبه ها تشخیص دهیم.

تمیزکردن وسایل بسته بندی

پیش از آنکه وسایل را شروع به بسته بندی نمایید، حتما آن ها را تمیز کنید. این کار موجب می‌شود کثیفی و جرم های باقی مانده به بافت وسایل نفوذ نکند و در آنجا ماندگار نشوند. در صورتی که زمان کافی برای این امر ندارید آنها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. پیش از بسته بندی، حتما از خشک بودنشان مطمئن شوید.

جداکردن قطعات وسایل از همدیگر

اسباب کوچک آشپزخانه را به جای اینکه همه را به صورت یکجا بسته بندی نمایید، آنها را از یکدیگر جدا کنید. قطعات جداشونده نظیر سینی مایکروویو، تیغه آبمیوه‌گیری و … را جداگانه بسته بندی کنید. البته سعی کنید تمام قطعات یک دستگاه را در کنارهم قرار دهید. این کار موجب می‌شود از گم شدن یا قاطی شدن قطعات بایکدیگر جلوگیری شود.

استفاده از کارتن بسته بندی مناسب

سعی کنید جعبه هایی را که برای بسته بندی وسایل تهیه می‌نمایید با اندازه آن ها متناسب باشد. برای این اقلام معمولا کارتن های کوچک و متوسط مناسب هستند. از قرار دادن چند وسیله در یک جعبه خودداری کنید. چراکه در فرایند اسباب کشی ممکن است به همدیگر صدمه برسانند. حتی اگر این اطمینان را دارید که وسایل آسیب نمی‌بینند، اما باز هم از انجام آن پرهیز کنید.

بستن وسایل

هنگام بسته بندی وسایل کوک آشپزخانه، درب جعبه ها را بوسیله بند، کش و یا چسب محکم ببندید. برای جلوگیری از باز شدن کارتن، پایین آن را نیز با چسب محکم بچسبانید. بشقاب‌ها و وسایل شکستنی دیگر را با روزنامه یا کاغذ بسته بندی بپیچید. آنها را با دو یا سه لایه روزنامه کامل بپیچید تا دچار شکستگی نگردند.

برچسب زدن برروی کارتن

هنگامی که بسته بندی وسایل به اتمام رسید و آن ها را در جعبه قرار داید، فضای خالی داخل جعبه را با حوله یا دستمال پارچه‌ای بپوشانید. اینکار از صدمه دیدن وسایل در حین اسباب کشی جلوگیری می‌کند. پس از بستن کامل جعبه ها، برروی وسایل برچسب بزنید. محتویات داخل هر جعبه را برروی آن یادداشت نمایید. این کار باعث آسانتر شدن پیدا کردن وسایل پس از اسباب کشی می‌شود. برروی کارتن‌های شکستنی، حتما برچسب شکستنی را بزنید. کارگران باربری هنگام حمل بار، آنها را با احتیاط بیشتری جابجا خواهند کرد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید