کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی از جمله ملزومات لازم برای بسته بندی است. طولانی ترین و خسته کننده ترین مرحله اسباب کشی مربوط به بسته بندی اثاثیه می‌‌باشد. اگر اولین باری باشد که می‌خواهید اثاث کشی کنید حتما سوالات و ابهاماتی در ذهنتان ایجاد می‌شود. به عنوان مثال اینکه برای بسته بندی چه تعداد جعبه، چند متر وکیوم، چه مقدار بابل رپ، چه تعداد چسب و … احتیاج است. جعبه اسباب کشی باعث حفظ ایمنی وسایل در هنگام جابجایی می‌شود. علاوه بر آن حمل اثاثیه با سهولت بیشتری صورت گرفته و نوعی نظم در فرایند اسباب کشی ایجاد می‌شود.

جعبه بسته بندی اثاثیه دارای انواع و ابعاد مختلفی می‌باشد. هرکدام از این کارتن ها باتوجه به وسیله‌ای که می‌خواهید در داخل آن قرار دهید، دارای جنس و ضخامت های گوناگونی است. اینکه متوجه شویم به چه تعداد کارتن برای اسباب کشی منزل خود نیاز داریم تقریبا کار دشواری است. چراکه این میزان برای هر خانه‌ای متفاوت بوده و نمی‌توان تعداد کلی را در نظر گرفت.

باید به طور متعادل و مناسب جعبه برای بسته بندی اثاثیه خریدار کنید. اگر تعداد زیادی کارتن تهیه کنید، مسلما هزینه شما بی خود و بی جهت افزایش خواهد یافت. اما اگر تعداد کمی نیز خریداری نمایید، با مشکل مواجه شده و نمی‌توانید تمامی وسایل را به خوبی بسته بندی کنید. البته از نظر چیدمان به راحتی می‌توان هرکدام از این جعبه ها را در وانت بار قرار داد. با اینحال تعداد و حجم وسایل شما نیز در جایگیری شما شرط اساسی است.

عوامل مؤثر در تخمین تعداد کارتن های اسباب کشی

نمی‌توان به طور دقیق گفت که برای اسباب کشی هر خانه و یا محل کار چه تعداد کارتن و جعبه مورد نیاز است. فاکتورهای مختلفی بر تخمین این موضوع تاثیر گذار هستند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد اتاق: هرچه تعداد اتاق‌ها بیشتر باشد قطعاً وسایل موجود در داخل آن نیز بیشتر خواهد بود. درنتیجه کارتن بیشتری به منظور بسته بندی و جابجایی آنها نیاز است.

تعداد اعضا: مسلما هرچه تعداد اعضا بیشتر باشد، قطعا وسایل بیشتری نیز وجود خواهد داشت. هر فرد دارای یکسری وسایل مشخص برای خود می‌باشد که برای بسته بندی آنها نیاز به کارتن اسباب کشی است.

سبک زندگی: سبک و سلیقه زندگی افراد در تعداد جعبه‌های اسباب کشی بسیار تأثیرگذار است. برخی از افراد ساده زیستی و دوری از هرگونه وسایل تزیینی و شلوغ را ترجیح می‌دهند. اما برخی دیگر نیز علاقه زیادی به داشتن خانه شلوغ و مملو از وسایل تزیینی و شکستنی دارند. مسلما برای بسته بندی هر کدام از این وسایل نیاز به جعبه بسته بندی مخصوص به خود است.

مدت زمان ماندگاری در خانه فعلی: افرادی که همواره در حال جابجایی و اسباب کشی هستند نسبت به افرادی که چندین سال است در یک‌خانه مانده‌اند از وسایل کمتری برخوردار هستند. چراکه هرساله در طی جابجایی هایی که دارند یک سری از وسایل دور ریخته‌ می‌شوند. این موضوع خود سبب می‌شود تا وسایل کمتری داشته باشند. اما خانواده ها و یا افراد برای مدت طولانی در خانه‌ای مانده‌اند، قطعاً وسایل خیلی بیشتری نیز دارند. درنتیجه ابتدا باید وسایل اضافه‌تان را دور بریزید تا بتوانید به طور دقیق تعداد جعبه‌های لازم را تخمین بزنید.

موارد استفاده از جعبه های بسته‌بندی

 همانطور که اشاره شد کارتن های اسباب کشی دارای انواع مختلفی هستند که در سایزها، ضخامت ها و جنس های گوناگونی تولید می‌شوند. انتخاب صحیح و مناسب جعبه بسته بندی، در فرایند حمل صحیح وسایل و اثاثیه تأثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت. باید هر وسیله را داخل جعبه مناسب خود قرار دهید تا در حین جابجایی دچار آسیب و خسارت نشوند. از جمله انواع جعبه های اسباب کشی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارتن رگال دار: این کارتن برای بسته بندی لباس ها استفاده می‌شود. با استفاده از آن به راحتی می‌توانید تمامی لباس های مجلسی، کت و شلوارها و به طورکلی هر لباس حساس و گرانی را بسته بندی کنید. در درون این جعبه‌ها میله‌ای قرار وجود دارد که می‌توانید گیره لباس‌ها را به آن آویزان نمایید. پس از بستن درب جعبه نیز به هیچ عنوان هیچ آلودگی و آسیبی به لباس‌ها وارد نخواهد شد.
  • کارتن حمل بار ساده: این جعبه‌ها دارای اندازه دو برابر کارتن‌های موزی هستند. ضخامت آنها 5 لایه بوده درنتیجه در حین حمل اثاثیه هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نخواهد رسید. پس از آنکه وسایل موردنظرتان را در آن قرار دادید و از حداثر فضای آن استفاده کردید، بهتر است درب آن‌ها را محکم چسب نمایید.
  • کارتن حمل بار با لمینت: این نوع جعبه علاوه بر اینکه دارای 5 لایه می‌باشد حاوی یک روکش لمینتی نیز است. این روکش باعث افزایش مقاومت جعبه در برابر فشارها و ضربات می‌شود. این نوع جعبه ها باروکش لمینتی را برای وسایل شکستنی و حساس خود می‌توانید استفاده نمایید.
  • باکس حمل مواد غذایی: به Cool Box نیز شناخته می‌شود. این جعبه برای حمل مواد غذایی یخ زده گزینه بسیار مناسبی است. این کارتن اسباب کشی به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند مانع از فاسدشدن مواد غذایی‌تان شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید