نحوه صحیح حمل جعبه ها در اسباب کشی

حمل صحیح جعبه ها در هنگام اسباب کشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه هیچ خطر و آسیبی شما را تهدید نخواهد کرد. هرچقدر هم که وزن جعبه های بسته بندی زیاد باشد، باز همچنان خواهید توانست آنها را به سلامت به مقصد برسانید. درصورتی که در هنگام بلند کردن و یا جابجایی جعبه ‌ای احساس درد در بدن خود داشتید، بدانید که در حال انجام اشتباه آن هستید.

با اینکه همواره توصیه می‌کنیم که فرایند جابجایی وسایل و حمل آنها را به کارگران متخصص وانت بار و باربری بسپارید. چرا که این فرایند نیازمند تجربه و تخصص فراوان بوده و در صورت کوچکترین اشتباه در آن میتواند خسارت های جبران ناپذیری را هم برای سلامت فرد و هم اثاثیه موردنظر بوجود آورد. اما با این وجود مشتریان طاقت نیاورده و همچنان خودشان نیز در جابجایی برخی از وسایل شرکت می‌کنند. پس بهتر است با برخی از روش های صحیح حمل جعبه ها آشنا شوید تا در هنگام جابجایی دچار مشکل نشوید.

البته لازم به ذکر است که نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود تنها مناسب افرادی است که از سلامت کاملی برخوردار هستند. در نتیجه افرادی سابقه بیماری های مفصلی یا کمردرد دارند به جد توصیه می‌شود که از انجام دادن این فرایند اکیدا خودداری نمایند.

چگونگی صحیح بلند کردن جعبه ها

نحوه بلند کردن صحیح جعبه ها نقش بسیار مهمی در حمل آنها و جلوگیری از آسیب به سلامت شما دارد. برای بلند کردن جعبه ها باید از زانوهایتان استفاده کنید، نه از طریق خم شدن. پیش از هرچیزی ابتدا محتویات داخل جعبه را بررسی کنید. سپس وزن جعبه را بسنجید تا متوجه شوید آیا میتوانید وزن آنرا تحمل نمایید یا خیر؟ برای این منظور گوشه‌ای از جعبه را بلند کنید. با این کار میانگین وزن جعبه را متوجه خواهید شد.

اگر کارتن اسباب کشی خیلی سنگین بود توصیه می‌شود به‌تنهایی آن را بلند نکنید خصوصا اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید. برای بلند کردن جعبه‌هایی با وزن بسیار بالا می‌توانید از دوستان کمک بگیرید. یا از ابزارهایی مانند چهارچرخه‌ای حمل بار کمک بگیرید. سپس شرایط اطرافتان را بررسی کنید و خودتان را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهید. پاهایتان را به اندازی عرض شانه‌ها بازکنید. یکی از پاها را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید. مستقیماً به جلو نگاه کرده و پشت خود را صاف نگه دارید. به هیچ عنوان به کمرتان فشار نیاورید و تمام زور را روی پاهایتان متمرکز نمایید.

در طی مسیری که کم کم به حالت ایستاده در می‌آیید، سرخود و شانه‌هایتان را به عقب برگردانید. جعبه ها را نزدیک خود نگه داشته و حمل کنید تا نوعی تکیه گاه بواسطه قفسه سینه‌تان ایجاد شود. از قرار دادن جعبه بر روی سر یا شانه خود بسیار خودداری کنید. گام هایتان را کوچک، با دقت و آهسته بردارید. اصلا عجله نکنید.

نحوه صحیح زمین گذاشتن کارتن ها

در هنگام حمل و زمین گذاشتن جعبه ها همانند بلند کردن آن نباید به کمر خود فشار بیاورید و باید این فرایند را بواسطه پاهای خود انجام دهید. زمانی که می‌خواهید جعبه را زمین بگذارید. برای این منظور بدون آنکه کمر خود را خم کنید، ابتدا پاها را خم کرده و زانو بزنید. گوشه‌ای از جعبه را آرام روی زمین قرار دهید سپس کل جعبه را بدون ضربه روی زمین بگذارید. در آخر نیز از جای خود بلند شوید.

نکات اصولی حمل کردن جعبه ها

حتماً پیش از حمل جعبه ها و یا هر بار دیگر به نکات زیر توجه نمایید:

  • پاها، دست‌ها و پشت خود را بکشید تا از گرفتگی ماهیچه‌ها جلوگیری به عمل‌آورید.
  • مسیر حمل را به‌طور کامل تمیز نمایید. به‌هیچ‌عنوان وسایل اضافه نباید در این مسیر باشند. همچنین بررسی کنید که سطح این مسیر لغزندگی نداشته باشد.
  • مقصد کارتن اسباب کشی را دقیقه مشخص نمایید. تا برای پیدا کردن جایی برای قرار دادن آن لازم نباشد جعبه را مدت طولانی در دست خود نگه دارید.
  • کفش‌هایی مناسب به پا داشته باشید.
  • شدیداً از چرخیدن در حین حمل بار اجتناب کنید.
این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید