نکات اسباب کشی با حیوان خانگی

حیوان خانگی همانطور که از نامش پیداست حیواناتی مانند گربه، سگ، پرنده و … هستند که در خانه نگهداری می‌شود. افراد زیادی هستند که در منازل خود از این حیوان ها نگهداری و مراقبت می‌کنند. اما سوالی که مطرح است و قصد داریم در این مطلب به بررسی آن نیز بپردازیم این است که با حیوانات خانگی چگونه میتوان اسباب کشی کرد؟

همانطور که یمدانید پروسه ساباب کشی بسیار سخت، دشوار و پر استرس است. تمامی این استرس از کم تجربه بودن نشأت می‌گیرد؛ اینکه چگونه وسایل را بسته بندی نمود که آسیب نبینند، سرعت کار تا چه حد باید باشد تا وسایل به موقع جمع شوند، به ترتیب چه وسایلی را ابتدا باید بسته بندی کرد و …

در این پروسه جابجایی، علاوه بر اعضای خانواده، حیوانات خانگی نیز در آن سهم دارند. آنها نیز باید به خانه جدیدی نقل مکان کنند همانند سایرین دچار اضطراب و استرس می‌شوند. احساسات و انرژی حاصل از آنها میان موجودات به راحتی قابل انتقال و فهم است.

حیوانات خانگی نیز احساسات صاحبان خود را به خوبی درک می‌کنند. به همین منظور، زمانی که افراد نسبت به چیزی مضطرب می‌شوند، این احساس اضطراب به حیوان خانگی نیز منتقل شود. برای حیوان در پروسه اسباب کشی دچار مشکل و استرس نشود؛‌ باید کارهایی برای آماده سازی آنها انجام داد. بدون شک رعایت این نکات می‌تواند حیوانات احساس خوبی نسبت به محیط جدید داشته باشند.

بررسی مناسب بودن خانه برای حیوان خانگی

اولین اقدامی که برای حیوان خانگی خود جهت آماده سازی برای اسباب کشی باید انجام دهید، پرس و جو برای نگهداری از او در محیط جدید است. برخی از ساختمان ها و محله ها با آوردن حیوانات خانگی مشکل داشته و آنرا ممنوع می‌دانند. پس ابتدا از قوانین محیط جدید جویا شوید و با همسایگان خود صحبت کنید. به آنها تضمین بدهید که حیوان خانگیتان، آرامش آنها را بهم نخواهد زد.

حفظ بهداشت و نظافت محیط ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مطمئن شوید که حیوانتان آسیبی به وسایل عمومی ساختمان وارد نکند. بهتر است منزلی که برای اسباب کشی انتخاب می‌کنید، نزدیک به یک پارک باشد تا بتوانید حیوان را در آنجا بگردانید.

البته نسبت به گرداندن حیوان در پارک از مسئولین پارک پرس و جو کنید. دانستن این نکته که «پیشگیری از اتفاقات احتمالی»، می‌تواند کمک بسزایی در انتقال حیوان خانگی شما کند. همچنین باتوجه به انکه پارک یک مکان عمومی است، برخی از افراد ترس از حیوان دارند که باید ایمنی آنها را نیز تضمین کنید.

پس از آن بررسی کنید که کدام یک از دامپزشکی های محله به شما نزدیکتر است. چراکه حیوان نیز میتواند مانند انسان متحمل بیماری ها و صدمات مختلفی شود، در نتیحه آشنایی با مکان های درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

توصیه هایی برای انتقال حیوانات

هر حیوانی در هر فضایی که قرار می‌گیرد، واکنش های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. برای مثال، گربه ها از جاهای تنگ و کوچک بیزار هستند. آنها نسبت به تنگی و کوچکی مکان دچار استرس می‌شوند. اگر حیوان خانگی شما گربه است، برای حمل و نقل او از جعبه یا باکس کوچک استفاده نکنید.

همچنین گربه نسبت به گربه ها و مکان های ناآشنا احساس غریبی می‌کنند. بهتر است این حیوان را یک روز قبل از اسباب کشی به خانه جدید منتقل کنید.

اگر حیوان خانگیتان سگ است کمی فرایند آشنا سازی آن با محیط جدید فرق می‌کند. همانطور که میدانید سگ ها حس بویایی بسیار قوی دارند. برای آماده سازی سگ خود جهت نقل مکان به خانه جدید، باید او را پیش از اسباب کشی به خانه جدید ببرید. سگ به مرور با بوها و فضای خانه جدید آشنا می‌شود. آشنایی سگ نسبت به محیط جدید از استرس او بسیار می‌کاهد.

مراقبت از حیوان در روز اسباب کشی

روز اسباب کشی یک روز پر مشغله و استرس است. حیوان خانگی کاملاً متوجه این استرس و تغییرات می‌شود و میتواند آنرا حس کند. در این روز، یک مکان مناسب برای حیوان خود در نظر بگیرد در غیر این صورت او در میان هرج و مرج از خانه فرار خواهد کرد. این موضوع میتواند دردسرهای زیادی برای شما بوجود آورد.

خصوصاً اینکه حیوان با محیط جدید آشنایی ندارد و فرار آن میتواند مشگلات مختلفی را برای او بوجود آورد. برای اینکه از فرار یا رخ دادن اتفاق برای حیوانتان جلوگیری کنید؛ کافی است چند کار را انجام دهید:

  • یک شرکت باربری و یا وانت بار (باتوجه به حجم و میزان وسایلتان) استخدام کنید و از آنها بخواهید که در فرایند بسته بندی و حمل وسایلتان به شما کمک کنند. با این کار شما می‌توانید با خیال راحت از حیوان خود نگهداری کنید.
  • از یکی از دوستان، اعضای خانواده و یا آشنایانتان بخواهید که به شما در نگهداری از حیوان کمک کنند. سعی کنید از فردی که قبلا با حیوان شما ارتباط برقرار کرده است، کمک بگیرید. حیوانات با افراد آشنا احساس غریبی نمی‌کنند.
  • برای نگهداری از حیوانات، آنها را در جعبه یا باکس مخصوص حیوانات نگهداری کنید. البته همانطور که گفته شد برای گربه بهتر است چنین کاری نکنید. حیواناتی که با فضای کوچک مشکلی ندارند می‌توانند در طول اسباب کشی برای مدتی در باکس انتظار بکشند. البته هر از گاهی به او سر بزنید.
این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید