لیست اسباب کشی

لیست اسباب کشی خلاصه‌ای از نکات و کارهایی است که در طول بازه جابجایی باید آنها را انجام بدهید. برای اسباب کشی درحالت عادی بسیار سخت و طاقت فرسا است و انرژی زیادی را از افراد سلب می‌کند. داشتن تمرکز و انرژی کافی برای رسیدگی به کارها بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید به تمامی کارهایتان برسید و چیزی را فراموش نکنید، باید برنامه منظمی طراحی نمایید. داشتن یک لیست از کارها باعث می‌شود فرایند جابجایی بسیار راحتتر و آسانتر به اتمام برسد. در ادامه به کارهایی که در طول اسباب کشی باید انجام دهید، می‌پردازیم:

لیست اسباب کشی ؛ یک ماه مانده به روز موعود

برای اسباب کشی ابتدا باید یک خانه مناسب برای نقل مکانتان پیدا کنید. برای این منظور هماهنگی های لازم را با مشاور املاک انجام دهید و در صورتی که مستاجر هستید، صاحب خانه‌ی خود را از اسباب کشیتان مطلع کنید. اگر مدرسه و یا آموزشگاه فرزندانتان به منزل جدید نزدیک است دیگر لازم نیست که آنها را در جای دیگر ثبت نام کنید. اما درصورتی که محل تحصیل آنها به خانه جدیدتان دور است، باید آنها در مدرسه و آموزشگاه دیگر ثبت نام کنید.

از دیگر کارهایی که در لیست اسباب کشی یک ماه مانده به جابجایی باید انجام دهید، انتقال شماره تلفن خانه، تغییر آدرس ارسال قبض موبایل، تغییر آدرس اشتراک ها و ویرایش آدرس خود در شرکت بیمه است. در این بازه میزان اثاثیه خانه خود را بررسی کنید تا بدانید به چه نوع و چه تعداد ماشین حمل بار نیاز دارید. بعد از آن شرکت باربری موردنظر خود را رزور کنید.

لیست کارهای سه هفته مانده به اسباب کشی

کم کم شروع به بسته بندی وسایل خانه خود کنید. ابتدا وسایلی که کمتر به آنها احتیاج پیدا می‌کنید را جمع نمایید. در لیست اسباب‌کشی، وسایل هر اتاق را برای جمع کردن یادداشت کنید. سعی کنید از وسایلی که میخواهید به خانه جدید اسباب کشی نمایید، کم کنید. برای اینکار در هنگام جمع کردن اثاثیه، تصمیم بگیرید کدام وسیله را دور بیاندازید و کدام را نگهدارید. وسایل جدیدی که برای خانه می‌خواهید را سفارش دهید و میزان کار خود تا روز اسباب‌کشی را محاسبه نمایید.

دو هفته مانده به روز اسباب‌کشی

سعی کنید در این بازه زمانی، غذاهایی که قبلا به منظور استفاده دوباره در فریزر گذاشتید را، استفاده کنید. آدرس منزلتان را در سایت ها و اپلیکیشن‌های آنلاینی که عضو هستید، تغییر دهید. آدرس جدید منزلتان را به خانواده و دوستانتان اطلاع دهید. از دیگر کارهای موجود در لیست اسباب کشی، هماهنگ کردن روز جابجایی با مشاور املاک است تا کلید خانه قبلیتان را به ایشان تحویل دهید.

هر کدام از اعضای خانواده، لوازم مورد نیاز و ضروریش را در یک کیف مخصوص قرار دهید تا در هنگام نیاز، قابل دسترس بوده و بتوانند به راحتی آن را پیدا کند. در دو هفته باقی مانده به روز اسباب کشی، کارهای بسته‌بندی وسایل آشپزخانه را شروع کنید.

یک هفته مانده به روز اثاث کشی

خانه‌ای که فعلا در آن ساکن هستید را تمیز کرده و با استفاده از لیست اثاث کشی، کارهای انجام شده را بررسی کنید. از تمیز بودن خانه جدیدتان مطمئن شوید. درصورتی که تمیز نیست حتما اقدامات لازم را برای تمیز کردن آن اعمال نمایید. به محله جدید خود بروید و مغازه‌ها و محل‌های مهم آنجا را پیدا کنید.

یک روز قبل از جابجایی

جعبه ها و وسایل بسته‌بندی شده را دم درب خانه‌تان قرار دهید تا تیم باربری کار راحت‌تری برای جابجایی داشته باشند. وسایل برقی مانند یخچال و فریزر خود را از برق بکشید تا سرما و یخ های آن از بین برود. تلفن همواره، تبلت، لپ‌تاپ و مواردی مشابه آن را شارژ کنید تا در روز اثاث کشی دچار مشکل نشوید. لوازم مهم شب اول خانه جدید را در ماشین خود قرار دهید. از دیگر موارد مهمی که در لیست اسباب کشی خود باید ذکر کنید، به موقع خوابیدن است. از این طریق شما انرژی و تمرکز لازم برای روز اثاث کشی خواهید داشت.

روز اسباب‌کشی

در روز اسباب کشی، صبح زود و با انرژی کافی از خواب بیدار شوید. سعی کنید کیف مدارک و وسایل قیمتی خود را نزدیک خود و یا در ماشینتان نگه دارید تا در حین اسباب کشی گم نشوند. این اقلام را شخصا، خود به منزل جدیدتان حمل کنید. براساس لیست اسباب کشی که از پیش تهیه کردید، کارها را با نظم جلو ببرید. خانه قدیمی خود را برای آخرین بار چک کرده و درب را قفل کنید. کلیدهای خانه قدیمی خود را با توجه به هماهنگی که از پیش انجام داده‌اید، به مشاور املاک تحویل دهید.

این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید